Dirigentkurs

Norsk Sangerforbund er en del av Koralliansen, og gjennom disse har vi tilgang på dirigentkurs. Du kan lese mer om disse kursene her:

Dirigentkurs for kordirigenter
09.–10.mars, Molde

-I regi av Koralliansen-

Møre og Romsdal musikkråd, Norsk sangerforum og Koralliansen arrangerer

– temakurs for kordirigenter 09.-10.mars i Molde.

Instruktør: AnneKarin Sundal-Ask

Tema: «Hvordan få det beste ut av koret du dirigerer»

Innhold:

• Hvordan gjøre korøvelsen motiverende både for dirigenten og for sangerne.
  • Valg av repertoar
  • Dirigenttekniske påfyll

Så er du «sulteforet» på kontakt med andre dirigenter og trenger kollegiale diskusjoner, støtte, utfordring og oppmuntring, så er dette kurset noe for akkurat deg.

Deltakeravgift: kr 800,- (uten kost og losji)

Vi har en avtale med Quality Hotel Alexandra, Molde
Enkeltrom inkl frokost Kr. 992,- per natt. Dobbeltrom inkl frokost Kr. 1072,- per natt.
Gi beskjed hvis du ønsker å benytte deg av dette ved påmelding!
Påmelding finn du på: www.moreogromsdal@musikk.no

Påmelding innen 15.februar 2018

Krav til forkunnskaper:

• Noe notekunnskaper (g- og f-nøkkel)
  • Har dirigenterfaring

Om instruktøren
Anne Karin Sundal-Ask er fra Halsa på Nordmøre. Hun har hovedfag i korledelse fra Norges Musikkhøgskole, er utdannet fløytist ved Musikkonservatoriet i Trondheim og har studert pedagogikk ved NTNU. Hun dirigerer Det Norske Jentekor, underviser i dirigering og holder seminarer. Anne Karin har mottatt flere utmerkelser for sin korledelse, og ledet flere kor til seier i internasjonale konkurranser. Blant annet vant hun med Kammerkoret NOVA hovedprisen «Grand Prize» i den prestisjetunge korkonkurransen i Arezzo i 2004, og i 2007 tok hun med Norges Ungdomskor hjem tilsvarende pris fra Gorizia. Anne Karin Sundal-Ask kan beskrives som en kvalitetsbevisst, målrettet og inspirerende leder. Hun evner å formidle sine musikalske mål til sangerne slik at hver enkelt sanger yter sitt beste. Hun fokuserer mye på intonasjon, klang og ensemblemusisering. Målet er å skape et musikalsk uttrykk som berører publikum og sangere.