Rapportering til NSF

Hvert år skal korene sende  rapport til Norsk Sangerforbund. Dette gjøres for at kontaktinfo til korene og medlemstallene skal være mest mulig oppdaterte, og for at vi skal ha riktige konserttall å innrapportere til Tono. I tillegg til rapporten skal  korene også sende inn informasjon om og program fra egne konserter. Dette rapporterer forbundet samlet til Tono, så det enkelte kor slipper å betale for bruk av åndsverk (noter og tekster). Absolutt siste frist for å sende inn konsertprogrammer er 31.12. hvert år, så det er lurt å gjøre dette fortløpende så styret slipper å sitte med dette i romjula.

Obs: har distriktet ditt arrangert stevne eller konserter? Da er det distriktet som rapporterer inn dette, bruk samme skjemaet og send konsertprogrammer til norsksangerforbund@gmail.com

Rapportskjemaet for sangeråret 2018 finner du her:

Absolutt siste frist for å sende inn dette skjemaet (gitt at dere ikke har arrangert konserter selv) er 31. januar.

Konsertprogrammer til innsending

Når du skal sende inn konsertprogrammer for koret ditt for TONO-rapportering er det noen små ting å huske på:

1. Programmet må sendes som eget vedlegg, som dokument, pdf, excel eller lignende. Filnavnet bør inneholde kornavnet og dato for arrangementet, gjerne "navnet" på konserten i tillegg.

2. Programmet må inneholde følgende informasjon:

- Tid og sted for konserten, og såklart hvilket kor som er ansvarlig arrangør

- Navn på sang; og i tillegg hvem som har laget tekst, melodi og ARRANGEMENT- dette siste er spesielt viktig for oss korister.

3. Husk at også konserter uten inngangsbillett skal innrapporteres..

Siste frist for innrapportering til Norsk Sangerforbund er 31.12. det året konserten ble avholdt.

Lykke til med alle konserter og opptredener!

Oppd. AHW 31.05.19.